Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

12 January, 2010

rupanya hujan di tengah hari...

Adikku memutuskan pertunangannya minggu lalu. Mungkin ada hikmah di sebalik semuanya ini. Aku harap ianya tiada kaitan dengan badi yang menimpa perkahwinanku yang lalu. Aku tidak sanggup melihat apa yang aku lalui menimpa adik bongsuku kelak. Mungkin itu bukan jodohnya. Moga dia bertemu dengan ganti yang lebih baik Insyaallah. Apapun aku sebagai kakaknya menghormati keputusan yang dibuatnya. Semoga ayah dan ibuku diberi kekuatan untuk menerima segala ketentuan dariNya. Aku yakin dan percaya jodoh, ajal dan maut adalah ketentuanNya dan jika kita redha amat besar ganjaran di sisiNya.

No comments:

Post a Comment