Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

30 December, 2009

Cuti Sekolah Berakhir...

Syukur alhamdullillah ayah anak-anakku menjenguk dan mengambil mereka bercuti hampir tiga minggu bersamanya ke Kuala Lumpur. Walau pun tanpa aku di sisi, reaksi mereka sudah cukup memberitahu aku mereka gembira menghabiskan masa bersama. Apa yang aku harapkan mereka dapat mengenali siapa ayah mereka. Itu sudah memadai bagi aku. Yang penting mereka tahu di mana ayah mereka berada. Siapa aku untuk memisahkan mereka. Ini ketentuanNya. Sebagai manusia biasa aku redha dengan apa yang berlaku cuma aku tidak boleh bersemuka dengannya lagi. Sukar untuk aku melupakan apa yang terjadi. Biarlah masa yang menentukannya. Doaku moga hubungan mereka berkekalan hingga ke akhir hayat Insyaallah...

No comments:

Post a Comment