Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

26 August, 2009

Ramadhan bulan rahmat...

Bulan Ramadhan bulan yang mulia dan di bulan suci inilah 3 tahun yang lalu aku terpaksa berdepan dengan kisah duka yang masih terus terpahat dalam ingatanku hingga kini. Kehadiran Ramadhan meninggalkan kesan yang amat dalam bagiku. Di bulan barakah inilah aku diceraikan oleh bekas suamiku. Terlalu banyak dugaan dan cabaran yang terpaksa aku tempuh untuk membesarkan anak-anak tanpa kehadiran insan yang bergelar suami. Hingga kini aku tidak menemui pengganti dirinya untuk kami menumpang kasih sayang sebagai ketua keluarga. Kini anak sulungku telah memulakan alam persekolahannya di tahun satu. Anak ke dua yang berusia 4 tahun pula mula mengikuti kelas tadika. Aku masih menetap dan mencari nafkah hidup kami tiga beranak di sini di mana bekas suamiku meninggalkan kami. Kini hampir setengah tahun dia tidak menjenguk anak-anak dan hanya nafkah anak-anak yang diterima. Aku akui aku juga punya banyak kelemahan sebagai insan biasa di muka bumi ini begitu juga dengan dirinya tetapi patutkah anak-anak yang menjadi mangsanya? Aku sedar aku bukan yang terbaik untuk dirinya. Apapun dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat berpuasa buat dirinya...moga berbahagia selalu disamping insan tersayang...

2 comments:

  1. Asal kapas menjadi benang
    Dari benang dibuat kain
    Barang yang lepas jangan dikenang
    Sudah menjadi milik orang lain.

    Allah mengasihi orang orang yang sabar. Maka bersabarlah.

    ReplyDelete
  2. bkn msh mengharap padanya tapi sekurang2nya ingatlah anak2 mereka x bersalah pun,dia bkn meninggal dunia pun jz berkahwin semula jew,binatang pun tau sayangkan ank,hmmm

    ReplyDelete