Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

05 February, 2011

Janda upah gengster ceroboh rumah

KUALA LUMPUR - Perasaan dendam yang meluap-luap terhadap bekas suaminya didakwa telah mendorong seorang janda mengupah beberapa lelaki disyaki gengster untuk menceroboh rumah lelaki tersebut dan melarikan pelbagai barangan berharga bernilai RM657,600 dalam kejadian di sebuah kondominium di Wangsa Maju di sini.
Kejadian tersebut disedari ahli perniagaan berusia 47 tahun tersebut ketika pulang ke rumahnya pada pukul 1.30 pagi kelmarin. Ketika itu, dia dan isteri barunya yang berusia 39 tahun keluar atas urusan perniagaan.
Difahamkan, janda berusia 41 tahun tersebut telah berpisah dengan suaminya beberapa bulan lalu.
Sumber memberitahu, beberapa minggu sebelum kejadian, mangsa dan isterinya telah mendapat khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan daripada salah seorang gengster yang diupah itu.
Katanya, sebaik sampai di rumahnya di tingkat 18 kondominium tersebut, dia mendapati sebahagian kecil pintu rumahnya telah terkopak manakala kuncinya telah ditukar oleh pemilik rumah berkenaan didakwa bekas isterinya.

2 comments: