Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

04 November, 2009

Kes cerai tahun lalu meningkat 1.2 peratus

KUANTAN: Kes perceraian dalam negara pada tahun lalu meningkat 1.2 peratus atau 1,238 kes berbanding tahun sebelumnya.


Timbalan Ketua Pengarah, Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga (LPPKN), Dr Anjli Doshi Ghandi, berkata sebanyak 22,289 kes perceraian dicatatkan di seluruh negara tahun lalu berbanding 21,051 kes pada tahun sebelumnya.

Katanya, Selangor mencatatkan angka tertinggi dengan 3,558 kes diikuti Kedah sebanyak 2,407 kes.


"Bagi mengatasi masalah perceraian, LPPKN menyediakan kaunseling keluarga yang mempunyai masalah dalam rumahtangga," katanya ketika berucap pada Seminar Kaunseling Keluarga peringkat negeri Pahang di sini hari ini.

Beliau juga berkata, seramai 7,557 orang telah mengikuti 5,829 sesi keunseling yang dikendalikan oleh pegawai psikologi LPPKN di seluruh negara sepanjang tahun lalu. - Bernama

1 comment:

  1. Salam terima kasih kerana sudi singgah diteratak buruk saya.Tekanan kewangan mungkin penyumbang kepada peningkatan kes-kes cerai ni.Tapi orang-orang kaya pun ramai juga yg cerai berai kini.Kenapa semuanya ini mudah berlaku ya?

    ReplyDelete