Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

02 March, 2009

kata-kata perangsang...

Rawatlah emosi kita dengan baik kerana kehilangan orang tercinta membuat kita mengalami goncangan yang kuat di jiwa. Allah berpesan, ...jangan berduka terhadap apa yang luput daripada kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepada mu (QS Al:Hadid:23)dan dipesan Rasulullah SAW"sesungguhnya kesabaran itu ada pada hentakan pertama."
Dari pesanan ini jelas sesiapa yang mampu menguasai perasaan dalam setiap peristiwa, baik yang memilukan dan juga yang menggembirakan, maka dialah orang yang benar-benar memiliki kekukuhan iman dan keteguhan keyakinan. Maka laluilah hidup kita seadanya sebagai hamba Allah.

4 comments:

  1. Salam kak,

    syukran for the ziarah...sabar lah kak...moga2 Allah beri balasan yang setimpal, dan memberi anugerah yang tiada henti2 nya pada Akak...turut lah perintahnya dalam apa jua keadaan, insyaAllah, syurga lah yang dijanjikan...:D

    jaga diri baik2 ya kak...

    ReplyDelete
  2. wslm,
    makacih deq kata2 deq bg kekuatan bt akk tuk teruskn idup ni ...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. kuat kan atie kte tuk mghadapi stiap dugaan yg mndtg . anggap la dugaan yg mndtg sbgi satu cbaran tuk diri kte . spy apada mse akn dtg . kte akn lbyh bersedia tuk mghadapi sume masalah dismping mematangkan kte sbgi sowg insan

    ReplyDelete