Hikmah Perpisahan

Photobucket

"Anugerah Hidup..."

"Wahai Sahabat yang kecewa menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita, gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan larangan-NYA..."

30 January, 2009

"Hajat di hati tidak mahu bercerai, kuasa Allah siapa yang tahu."

Airmataku bercucuran membasahi pipi ini bagai tidak akan berhenti. Dia dengan mudah menjatuhkan talak ke atas ku di depan hakim dalam mahkamah syariah.....ada kepuasan di hujung nada suaranya meyakinkan aku dia benar-benar inginkan perceraian ini. Aku tidak pernah menyangka lelaki yang aku serahkan sepenuh kepercayaan padanya telah meninggalkan aku dengan seribu pertanyaan. Aku gagal mendapat jawapan di atas segala pertanyaan aku padanya ......di mahkamah dia hanya mengatakan dia tidak bahagia hidup dengan aku. Semudah itu kah?

No comments:

Post a Comment